25 Mart 2014 Salı

Ceza, Çocuğa Bırakılırsa

333. Gün (Ceza, Çocuğa Bırakılırsa )

Çok etkileyici bir anket yapılmış ve sonuçları da oldukça çarpıcı. Nasıl eğitilirsek biz de öyle eğitiyoruz. Dayakla büyüyen çocuklar kendi çocuklarını da mutlaka dövüyorlarmış, dövmeseler bile akıllarından mutlaka geçiriyormuş… Aşağıdaki yazıyı ilgiyle okuyacağınızı umuyorum.


İlkokul ikinci sınıf öğrencileri, "siz baba olsanız, babanız da çocuğunuz; suç
işlediğinde ona ne ceza verirdiniz?" sualini başarıyla cevaplandırdılar.
(yapılan bu anket ailelerin iç yüzünü, çocukların muhayyilesini ve kendilerine verilen cezanın ağırlığını büyük çıplaklığıyla ortaya koyuyordu.)

"Onu bir topal ata bindiririm. Üstüne çadır örterim. Çadırın tepesine bir bıçak asarım. At topalladıkça bıçak kafasına dokunsun, akıllansın."

Gazeteciler arasında konuşkanlığıyla tanınan ve her fırsatta çocuğuna öğütler veren bir babaya, yer değiştirdikleri
takdirde çocuğunun uygulamak istediği ceza: "Ağzına fermuar dikerim"di.

Annesi üvey olan bir kız çocuğu "Gezmeye götürmem", bir sütçünün oğlu
"Eşeklerin yanında yem yesin".
Şiddetli baskı altında tutulan bir çocuk, "Olmaz, çocuk da olsa babaya el kalkmaz" diye
cevap veriyordu.

Okul öğrencilerinin yarısı, gazeteci ailelerin çocukları, yarısı da çevredeki gecekondulardan gelen yavrulardı. Anket, bu iki grup ailedeki görgü ve eğitim ayrımını bütün çıplaklığıyla göz önüne seriyordu.
Yaşayış şartları normal olan yavrular: "İyilikle söylerdim": "Poposuna usulca vururdum": "Yemek vermezdim": "İçinde fare olan tuvalete kapatırdım":  "İğne yaptırırdım": "Denize atardım,
yüzme biliyor" gibi cezaları babalarına layık görürken…

Gecekondu bölgesinde oturan çocukların cevapları çok daha ağırdı: "Bir tencere çorbayı kafasına geçirirdim": "Ayaklarından tavana asardım": "Baltayla keserim": "Kelepçelerim": "Ağaca bağlar, kırbaçlarım": "Yerim": "Pastırma gibi doğrarım": "Eşek sudan gelene kadar döverim": "Kaynar suyla haşlarım".

Aziz Nesin /  Şimdiki Çocuklar Harika

Formun ÜstüFormun AltıFormun ÜstüFormun AltıRenk Kodu: C: 100 M: 0 Y: 11 K: 25

2 yorum:

  1. Biz de öyle değil miyiz Sevgili arkadaşım, çocukken babamın, annemin ve aynı bahçe içinde yaşadığımız akrabalarımın yoğun baskısı ile büyüdüm ve bugün iki oğluma çok baskı yaptığmı itiraf ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden insanı kendi ile yüzleştiren bir durum... Bir yandan yapmak istemiyorsun bir yandan da aklına gelip duruyor...

      Sil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...