11 Ocak 2014 Cumartesi

Bir Akarsu Gibi Kocadım

262. (Bir Akarsu Gibi Kocadım)
Çok ama çok beğendiğim bir şiir dostlar.

Düşünürken buldum kayayı. 
Otlarla konuşmaktan geliyordum. 
Ölü bir yaprak, adını unutmuş bir sokak, sav dolu bir tümce, suçlu bir ırmak, 
bir de partal bir kuş yürüyorduk. 
Bir atlıkarıncaydı yaşamak, onu yürüyorduk. 
Bilirim sözcüklerin ulaştığı yere hiçbir şey erişemez. 
İsa ile Karahisari\'nin gömlekleri dikişsizdi. 
Sözcükler bunu gördü. 
(Ey görünmezlik! Elimden tut. 
Gecede sözcüklerin ağırlığı daha bir artıyor. 
Ve... 
- Yazık, tümcemi tamamlayamayacağım. -) 
Anlamdan hep kuşku duydum. 
Evler odalardı, unuttum. 
Dünya ki varlığının ayırdında değildir. 
Trenler geçer yüzünden: Kendini varsayar. 
Her şey, her şey konuşur evrende. 
Evler, çocuklar, nehirler, coğrafya. 
Nehirlerin vakti olmadığını okudum. 
Coğrafya adına sevinmemiştir. 
Anlam sıkıcıdır. 
Günde üç kez aynada kendine bakar. 
Yalnızlık saçar. 
Anlamla ev yapılmaz. 
Anladım ama yalnızlığım sürüyor. 
Düşüncelerim yok benim. 
Kaya bilir kaya olduğunu, ben bilmem. 
Anladığımda yitirdim şiirimi. 
O gün bugün bir akarsu gibi kocadım. 

İlhan BERK
Formun Üstü

Formun Altı
Formun AltıRenk Kodu: C: 0 M: 100 Y: 43 K: 0


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...