18 Kasım 2013 Pazartesi

Gün Uzar Yüzyıl Olur

208. Gün (Gün Uzar Yüzyıl Olur)

Geçen gün Selvi Boylum Al Yazmalım filmini bir kez daha izledim. Çemşit karakteri aldı götürdü beni benden… Bildiğiniz gibi bu film yazarın 1970 yılında yayımlanan aynı adlı romanından uyarlanmıştır. Ünlü Kırgız Türk’ü yazar Cengiz Aytmatov’ dan güzel sözler paylaşmak istedim sizlerle dostlar… Geçmişe ait şarkıları, filmleri çok seviyorum...



Selvi Boylum Al Yazmalım filminin son sahnesi
Sevgi neydi? Sevgi iyilikti, dostluktu, sevgi emekti.
Durursam bir daha kurtulamam.
Ziyanı yok, gülüşü yeter bize.
Yüreğim kaydıysa günah mı?.
Çamura saplansam yardıma gelir misin?
Elini tuttum sıcacıktı, yüreği elindeymiş gibi.
Elinden tutuversem benimle gelir mi?
Seninim işte, alıp götürsene beni..
Elveda Asya, elveda selvi boylum al yazmalım, elveda.
Bitmemiş türküm benim.


Ve diğer güzel sözleri...

****Bir insanın kaderi, dağdaki patika gibidir; bazen çıkar, bazen iner, bazen de dibi görünmeyen bir uçurumun başına gelir durur. İnsan tek başına böyle yolda yürüyemez. Ama birleşenler, birbirlerine omuz verenler her engeli aşar

****Aslında her insan bir romandır ve biraz kahramandır. Gün gelir anlar ki, harcadığı tek şey hayalleri değil, zamandır.

****Affedince yorulur insan, yalnız kaldığında bir de; ama insanı en çok yoran şey hayal kurmaktır, olmayacağını bildiği halde.

****Kadın kapris yapıp alınganlaşıyorsa sorun yok. Bir çözüm aradığını gösterir bunlar. Bil ki asıl sorun, sustukları zaman başlar.

****Gün gelir ve anlar ki insan; yaşadığı her şey bir yalandır! Geriye vazgeçemediği bir aşk ve kabullenemediği bir yalnızlık kalır.

Renk Kodu: C: 96 M: 0  Y: 100 K: 13


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...