2 Ağustos 2013 Cuma

Çöl Terzisi

100. Gün (Çöl Terzisi)

kendim diktim düştüğüm
yolların hırkasını
eğnimi onlarla eksilttim
sabrını beklediğim kuyulardı yeminli ay vakti
talibi olmadım heykelimin
bildim kumdan yapılmaz çölün heykeli
vahamı kendim diktim
kendim diktim hikâyelerimi
yırtığını söküğünü onulmazın, hayatın
adımı ben sananlara
ne yazsam
duyulmaz sesim
herkesin zamanından başka türlü geçerim
bana adımdan yapılan zaman
aldı beni
madem seslendim dünyaya
madem imzamı verdim
benden geri çekildi çoğaltılan suretim
yazdıkça bildim:
zamanın malıyız hepimiz
düğümlüyüz bağlıyız
azımız çoğumuz
ne kadar sevsek o kadarız
çok kısa görünen hayat
çok uzundur aslında, çünkü
kaderi çok az çıkar insanın karşısına
çöle vursa da kendini, adanmış bir iç kale sanatına
karşılaşmalarla kısalır insan hayatı
çıplaktım, acıktım, bana inen yıldırımdın
yakın geçersin sandım, vurdun geçtin beni, baktım:
dokunmadın bile bana
kavurup bıraktın ve yeniden uzakta bir yıldızdın ansızın.

yeni terzim, mutlak serabım, aklımda senin adın
başka bir hırkaya başladım, yolum aynı
aşkım uçsuz bir çöl, ben kum kadarım.

Murathan Mungan


Renk Kodu: C: 0 M: 0 Y: 0 K: 0


3 yorum:

  1. Hanlarda uğuldayan çılgın hayaletler
    çölün zamansız epopesinden
    gündeliğin sefertasına daralan günler

    çimentonun aktığı oluklarda
    harflerdeki kehribar
    tekrarlanarak kaybettirilen
    yollardan gecece
    vardığımız
    dünyaya kapatılmış kapılar

    çimento akıyor harfler soluyor
    başkalaşmış bir benliği
    kendimizle değiştiriyoruz her seferinde
    çıkmıyor gönlümüzden hiç kimse
    her yer çöl her yer duvar
    murathan mungan

    YanıtlaSil
  2. Yazdığı her cümle mi vurur insanı? Cidden Murathan Mungan başka sözcükler kullanıyor gibi:))

    YanıtlaSil
  3. aynen...
    az bilinen...
    az değer verilen...
    önemsenmeyen...
    bizden...

    YanıtlaSil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...