24 Ağustos 2013 Cumartesi

Anlat Bana Esir

122. Gün (Anlat Bana Esir)


Onlarca görülmez zincirlerle bağlıyız. Bunun belki farkındayız belki de farkında değiliz. Bu çok anlamlı gelen cümleleri gerçekten düşündüğünüzde görülmez zincirlerimizin farkına varacağımızı düşünüyorum. Çok ama çok beğendiğimi söyleyebilirim.



"Anlat bana esir, seni bağlayan kimdi?" 

Esir, "Efendimdi", dedi. "Servet ve iktidarda dünya yüzünde herkese üstün 
olabileceğimi sandım ve hükümdarıma ait olan paraları kendi hazine odamda 
biriktirdim. Uyku bastırınca, efendime hazırlanan yatağa uzandım; uyanınca 
kendimi kendi hazine odamda mahpus buldum". 

“Söyle bana esir, bu kırılmaz zinciri kim dövdü?" 

Mahpus, "bu zinciri ben kendi ellerimle dövdüm" dedi, "yenilmez kuvvetimin 
bana rahat bir serbestlik vererek, alemi tutsak edebileceğini sandım. 
Böylece muazzam ateşler ve insafsız, sert vuruşlarla bu zincir üzerinde gece 
gündüz çalıştım. Halkalar tamam ve kırılmaz olup nihayet iş bittiğinde, 
kendimi ona sımsıkı bağlı buldum."

Rabindranath Tagore


Renk Kodu: C: 76 M: 0 Y: 100 K: 0


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...