11 Mayıs 2013 Cumartesi

Çikolatanın Keşfi Üzerine


17. Gün (Çikolatanın Keşfi Üzerine)

Geçenlerde çikolata ile ilgili bir belgesel izledim. Diyordu ki dünyada çikolatanın fiyatının ucuzlamasını sağlayan unsur Türk fındığının çikolataya eklenmesiymiş.  Türkiye fındık üretiminde dünya 1. dir. İnşallah bunu kaybetmeyiz. Belgeselden sonra çikolata ile ilgili biraz araştırma yaptım sizlerle bulduklarımı paylaşmak istiyorum.

Önce çikolata kelimesinin etimolojisine bakalım. Aztek dilinde kakao çekirdeklerinin gürültülü bir şekilde havanda dövülmesinden dolayı gürültü anlamına kalan “choco” ile su anlamına gelen “atle” kelimesinden türemiş.

Mayalar kakaoya kutsal bir anlam yükledikleri için kakao ağacının kendilerine tanrılar tarafından verilen bir armağan olduklarını düşünmüşler. Kakao ağacının bilimsel adı "Tanrıların Yiyeceği" anlamına geliyormuş. Avrupalıların çikolata ile karşılaşması Kristof Kolomb’un Yeni Dünya’ yı keşfi ile gerçekleşmiş. İspanyollar çikolatanın yapımını asırlarca Avrupa ülkelerinden saklamışlar. 16. yüzyılın sonlarına doğru İspanyollar kakao çekirdeklerini Avrupa’ya satmaya başlamışlar. Böylece çikolata Avrupa’nın en önemli tadı haline gelmeye başlamış.

Çikolatanın yiyebileceğimiz hale gelmesi ise Hollandalı bir kimyagerin kakao presini icat etmesiyle gerçekleşmiş. 1847’de yenmesi için imal edilen ilk çikolata ise bir İngiliz tarafından üretilmiştir.1875’ te ise sekiz yıllık çalışmanın ardından bir İsviçreli çikolatanın özüne yoğunlaştırılmış süt katmanın yolunu bularak günümüzdeki sütlü çikolatayı yapmıştır.



İyi bir çikolata oda sıcaklığında sertliğini korumalı, ağızda ise erimeliymiş. Eriyen çikolata ağızda tanecikler ya da madeni bir tat bırakmamalıymış.

Herkesin sevdiği bir çikolata vardır. Ben bitter seviyorum. Geçenlerde markette %80 kakaolu çikolata gördüm. Aldım ve tadına baktım. Oldukça acı ama güzeldi. Tavsiye ederim. %100’ü de çıkar inşallah…J

Şimdilik bu kadar, yakında çikolata ve başka tatlar ile ilgili de yazılar yazacağım. Hepinize tatlı günler diliyorum.



RENK KODU: C: 98 M: 3 Y:75 K: 80

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...